Średniowieczne improwizacje na motywach poezji trubadurów i truwerów
Technika gry na fletach, którą prezentuje Jacek Tabisz jest autorską metodą rekonstrukcji antycznego i średniowiecznego sposobu gry na zdwojonym zestawie instrumentów dętych. Starożytni Grecy grali na aulosie, rodzaju "oboju" o dwóch złączonych ze sobą torach powietrznych do wydawania dźwięku. Rzymianie używali dwóch odrębnych fletów, które nazywali tibiae i grali na nich jednocześnie. W Starożytnym Rzymie zdwojona tibiae, (tibiae multiplet) była jednym z najważniejszych instrumentów. Grano na niej podczas uroczystości państwowych, a także w teatrze. Technika zwielokrotnionego fletu istniała też w średniowieczu, czego świadectwem są liczne obrazy i rzeźby, a także zachowane tradycje ludowe na Korsyce i na Sardyni.
Koncerty Jacka Tabisza to głównie improwizacje. Ich tematami są np. fragmenty zaczerpnięte z galicyjskich cantigas (XIII-wiecznych pieśni religijnych ze zbioru króla Alfonsa Mądrego), motywy ze sztuki muzycznej Bizancjum, ale też twórczość trubadurów i truwerów. Każdą improwizację artysta poprzedza krótkim wstępem dotyczącym historii prezentowanego utworu i związanej z nim estetyki.
Jacek Tabisz: muzyk-samouk, pisarz i poeta. Swoją technikę gry na fletach oparł na indywidualnych studiach; od wielu lat gra koncerty w plenerach średniowiecznych miast południowej Francji (w Carcassonne czy innych miejscach w Departamencie Aude) . Interesuje się nie tylko klasyczną muzyką europejską, lecz także "hindustani sangeet", czyli muzyką klasyczną północnych Indii; studiował indyjską muzykę in situ u cenionego muzyka Pandita Dalchanda Sharmy. Jego indyjskie pole działalności owocuje w tym roku m.in. serią wykładów w ramach działalności Koła Orientalistycznego Uniwersytetu Wrocławskiego, a także licznymi esejami opublikowanymi na stronie